Opdeling af mailing lister (Was: Re: [Forum] floppy . ..)

From: Jesper R. Meyer <jrm@stofanet.dk>
Date: Thu Jan 20 2000 - 23:25:50 CET

Troels Thomsen wrote:

> Jeg foreslår at vi urutinerede, der godt ved det selv, skriver "nybegynder"
> som det første i subj. Så kan BZJ og ligesindede sætte os i deres
> mailfilter. Jeg synes det er helt rimeligt at folk af den kaliber ikke skal
> trækkes ned i skidtet af sådan et tåbeligt spørgsmål.

Tja, men hvem skal så svare hvis de rutinerede ikke skal?
Hvis man begynder at sortere i nybegynder og avancerede brugere, sorterer
man jo dem med svarene fra dem med spørgsmålene!

Personligt synes jeg ikke trafikken på forumlisten er voldsom, men hvis
det på et tidspunkt bliver et problem (eller hvis andre synes det er et
problem) synes jeg det er mere nærliggende at dele listerne efter emne i
stedet for vidensniveau.

Hvis man kigger på dk.-hierarkiet på Usenet fungerer opdelingen på mange
måder bedre en f.eks. SSLUGs lister der netop gør brug af novice/teknik
opdelingen!

Anyway, bør vi dele listen op?
Teknisk er det ikke noget problem. Vores nye server kan sagtens håndtere
det, så det er mere et spørgsmål om det er hensigtsmæssigt.

/Jesper