[Forum] Afslutning på mit tape "problem"

From: Bo Bjerre <Bo@Bjerre-Technology.dk>
Date: Wed Jan 19 2000 - 21:12:39 CET

Hej alle, og tak for hjælpen. Her er løsningen:

i.flg. Redhat doc. (6.0) skal der ikke compileres eller rodes i kernen,
idet den skulle understøtte alle SCSI og IDE tapemaskiner. MEN: Bjarke
bragte mig på sporet. maskinen kalder den tilsyneladende /dev/ht0, og så
kan jeg så båndet til at rulle.

Jeg vil dog gerne have en forklaring på hvad et major-nummer er??

BBj//
p.s. jeg finder et backup program, og det ser godt ud, det fra arkeia,
så det prøver jeg nok...

Bo.
-p.s. der bliver nok langt mellem at jeg viser mit ansigt i AALUG, idet
min kone går på noget aftenskole om tirsdagen, og det passer sig ikke at
slæbe børn med til den slags...