Re: [Forum] Godt backup programmer?

From: Leif Rasmussen <leif@lera-komm.dk>
Date: Wed Jan 19 2000 - 00:32:47 CET

Michael Westergaard wrote:

> Ja, så er det nok ikke så godt.

Jeg har prøvet lidt forskellige backup-programmer til en SCSI udgave
af HP's Travan 5 drev.
Jeg fandt ud af, at hvis man bruger den allernyeste udgave af Arkeia
http://www.akeia.com, så kan man få drevet til at virke som et
QIC-drev på 13 Gb
Arkeia er dog et meget omfattende program at sætte op, idet det
er beregnet til at lave backup på tværs af netværk med flere clienter
og flere backup-drev.
Husk at installere programmerne i den rigtige rækkefølge. Først
clienten, så serveren og så GUI-en.

Den kan også lave en fuld backup af en Windows maskine via
netværket inclusiv registrerings databasen mv.

Shareware versionen kan i køre ubegrænset tid, men kan kun
klare at håndtere 2 clienter !
Den må kun bruges til hjemmebrug.
Købe udgaven koster omkring 4000 Kr., men kan, hvis den er
uregistreret, bringes til at køre en måned, hvorefter man er
nødt til at slette backup-databasen for at få den til at køre
en måned igen !

Programmet kan i den grad holde styr på båndene, så den nemt
kan "tage magten" fra dig ;-)
Ikke noget med at sjuske med at lade være med at navngive
dine bånd !

Mvh.
Leif