[Forum] Tape Backup ?

From: Bo Bjerre <Bo@Bjerre-Technology.dk>
Date: Tue Jan 18 2000 - 00:37:19 CET

Jeg har en Linux box med et par store diske i og en RH 6.0. Det kører
fint og er server for et antal WinNT æsker.

Nu har jeg anskaffet en IDE tape maskine (HP Travan 20GBy) og smidt den
ind på secondary IDE som master. Bios'en finder den. Men hvad hedder den
under linux ? /dev/?? -jeg har prøvet mange, men ikke fundet guld-æget.
Det kan da vel ikke passe at man skal installere Linux helt forfra!?!?!

Jeg har ledt efter doc, men kun fundet noget om hvordan man bruger tar
og cpio. Intet om de nederste lag. Hvordan kan jeg se om Linux har
fattet at jeg har givet den en maskine mere at holde styr på???

Bo//