[Forum] Problem med generering af gif grafik i php3

From: Joergen Froejk Kjaersgaard <jfk@informaticon.dk>
Date: Thu Jan 13 2000 - 17:12:06 CET

Jeg skal have genereret nogle knapper med tekst på i php3. Problemet er,
at imagecreatefromgif() ikke vil acceptere min "tekstløse" knap. Det
resulteret i et core dump. (Interessant nok bruger php3 gd ligesom
neowebscript, men i neowebscript er der ingen problemer!)

Jeg har prøvet at bruge et andet billede, apache_pb.gif. Det virker
fint. Tager jeg derimod dette billede ind i xv og gemmer det igen som
apache_pb2.gif og prøver at bruge dette, får jeg igen core dump!
apache_pb2 er kun halv så stor som apache_pb, så problemet skyldes nok,
at xv pakker billedet på en anden måde end det oprindelige billed var
pakket.

Nu er spørgsmålet: hvordan konverterer man en "pakket" gif fil til en
"upakket".

--
Jørgen Frøjk Kjærsgaard, Systemkonsulent (Systems Consultant)
Informaticon ApS * Nørrevænget 143 * DK-8310 Tranbjerg J