[Forum] Linux/390

From: Johannesen,Bjarke BZJ <bzj@kmd.dk>
Date: Thu Jan 13 2000 - 09:44:49 CET

Hej

(her er noget andet en PC information, for dem som skulle være interesseret)

Faktisk kan linux nu køre på mainframe, Dvs. at i december måned 99 har IBM
lavet alle hardware drivere som skulle til for at det kan køre.

Se her for flere detaler:
http://linas.org/linux/i370.html

Nu er mainframe hardware jo ikke lige det som vi alle har stående i vore
kælder eller har mulighed for at køre linux på, så der er selvfølgelig lavet
en MainFrame emulator som du kan teste linux/390 på, på din pc-redhat
installation.

http://www.snipix.freeserve.co.uk/hercules.htm

Men jeg må lige advare og sige at hvis man ikke kender til MainFrame
hardware navne osv, kan alle de ting man skal sætte op virke som kinesisk
for vidrekommende. Men hvad, kan man finde udaf linux kan man osv. finde ud
af Mainframe hardware =)

Linux IPL* filer er tilgænglig på denne side:
http://www.snipix.freeserve.co.uk/hercules.htm

Jeg har personligt tænkt mig at prøve det, så hvis nogen vil være med til at
prøve det, så sig til..

Mvh Bjarke

* IPL et mainframe ord...

Bjarke Johannesen
Home Email: croix@post10.tele.dk Work Email: bzj@kmd.dk
Work phone: +45 4460-1000 Or call direct on: +45 4460-7347
AALUG homepage --- http://aalug.dk