Re: [Forum] kernel problem

From: Tinggaard <mads@2cows.dk>
Date: Tue Jan 11 2000 - 18:20:11 CET

>når man får en kernel panic på et major nummer 3, så plejer det at være
>fordi ens enhanced ide, eller hvad man nu bruger af harddisk drivere ikke
er
>statisk i kernen. Ingen ide driver, ingen sjov...

Kan det være fordi jeg har lavet en tidligere kernel og at den så ikke
overskriver det gamle bzImage?

Jeg kan da skrive hvad jeg gør for at compile:

"cd /usr/src/linux"
"make xconfig" (jeg kan bedst lide at gøre det i X)
(save settings)
"make dep"
"make clean"
"make bzImage"
(copy /usr/src/linux/arch/i386/boot/bzImage /boot/bzImage)
(edit /etc/lilo.conf)
"lilo"

den finder godt nok den nye kernel i lilo.conf så det er ikke der den er
gal, jeg har heldigvis beholdt den gamle kernel-setting i lilo.conf.

/Mads