[Embedded] qt app fra inittab

From: Martin Hansen <mah_list1_at_cfsi.dk>
Date: Fri, 31 Aug 2007 16:45:11 +0200

Hej

Jeg har list problemer med en qt app.
Det er et lille simpelt program jeg har brugt gennem længere tis, har normalt
startet det op fra terminal, men nu skal apparatet stå på en udstilling, jeg
tænkte derfor at jeg ligger det bare ind i et init.d script så skulle det
køre. Men ak og ve nej det gør det ikke.

Det er et lille script der står og starter to forskellige gui apps. op
skiftevis, og somsagt hvis jeg logger ind på seriel terminal og giver
kommandoen kører det fint.
Men hvis jeg starter det fra et init.s script kører det ene program fint
(baseret på nano-x), men QT programmet opfører sig underligt, det spytter for
det første underlige ting ud på seriel terminalen, som får den shell der
kører i terminalen til at gå i stykker. for senere helt at nægte at starte.

Jeg har sørget for at alle de ENV. varialble den har i login shell bliver sat
i scriptet.

Har ikke den seneste version af scriptet her, men det ser i princippet således
ud:

--------------demo.sh-------------------------
#!/bin/sh

TS_LIB=/usr/local/lib/...
<og diverse andre variable sættes her>

#ryd op inden vi går i gang
killall qt-app
killall nx-app

while true
do
        nx-app&
        sleep 30
        killall nx-app
        sleep 3
        qt-app&
        sleep 30
        killall qt-app
        sleep 3
done
--------------------------------------
Og som sagt hvis det køres fra login shell er der ingen problemer, der har jeg
haft det til at køre et par døgn, men med kørsel fra init forsvinder qt-app
efter ca 1-10 min. og spytter undelige ting ud på consollen.

Systemet er baseret på busybox, ligeledes inittab.

Jeg hart forsøgt at ligge det i et start-script i /etc/init.d, men så at det
så startede efter klogd og syslogd. prøvede så at ligge det ind i inittab
efter klogd og syslogd, lige meget hjalp det.
Har prøvet at starte det fra inittab via et andet script der venter 10 sek
inden det kalder mit demo script og returnerer.
-------------init-kalde-script.sh------------
sleep 10
demo.sh&

Nogen ideer til hvad jeg har overset.