[Announce] Foredrag om SSH

From: Morten Aaboe Jensen <morten@aauug.dk>
Date: Wed Sep 15 2004 - 18:15:39 CEST

Aarhus Unix User Group inviterer alle medlemmer og andre interesserede
til foredrag om SSH.

Hvornår:
   Tirsdag d. 19. oktober 2004, klokken 19:00

Hvor:
   Auditorium D1
   Institut for Matematiske Fag
   Det Naturvidenskablige Fakultet
   Aarhus Universitet
   Ny Munkegade
   Bygning 530
   8000 Århus C

Michael Knudsen er 22 år og studerer datalogi ved Aalborg Universitet.
Han begyndte at bruge Linux i 1998, men skiftede i 2001 til OpenBSD.

Michael siger selv om foredraget:

   Jeg vil forsøge at fortælle om en række forskellige emner, der alle
   har med SSH at gøre:

     o Motivation og introduktion til SSH
     o Tunneler og forwarding
     o Nøgler og agenter
     o authpf authenticatin gateway shell
     o SSH client session multiplexing (en ny feature i OpenSSH 3.9)
     o Diverse småting, nyttige idiomer etc.

   Jeg har ikke tænkt mig at bruge tid på at fortælle om, hvordan man
   installerer softwaren, ligesom jeg heller ikke vil komme ind på
   eksempelvis matematikken i RSA-kryptosystemet.

   Min motivation er, at jeg har set mange anvende SSH uden reelt at
   forstå mulighederne og ofte også anvende det forkert. Samtidig vil jeg
   gerne fortælle om nogle ting, som relativt få kender til eller konkret
   forstår, hvordan fungerer.

   Jeg antager, at eventuelle tilhørere har et kendskab til SSH
   på et basalt anvendelsesniveau, men der vil dog være en kort
   introduktion til selve SSH og motivationen bag at bruge det fremfor
   eksempelvis telnet og r-protokollerne.

Vel mødt.

Morten Aaboe Jensen
Formand, Aarhus Unix User Group