[Announce] Foredrag om mail, news og chat på Linux, 1/4-2003 kl. 19-22

From: Jens Rohde <jens@unix.dk>
Date: Mon Mar 31 2003 - 23:10:34 CEST

Hej

En lille påmindelse om, at der tirsdag d. 1/4-2003 (imorgen) er foredrag
om mail, news og chat i AaLUG.

Foredraget foregår fra kl. 19.00-22.00 på Amtscentret for undervisning,
Nørre Alle 31, 8000 Aarhus C

Klip fra kalenderen:

--00--

Hvordan får jeg læst min mail på linux? - vi tager et kig på
mailprogrammet Ximian Evolution, der er et rigtig godt mailprogram til
Linux.

Nyhedsgrupper rummer en masse gode informationer, men kræver
selvfølgelig et passende program, for at de kan læses. Vi tager et kig
på Pan, der er en glimrende news-reader til Linux.

Endelig kan man jo chatte efter alle kunstens regler. Vi tager et kig på
IRC og instant messaging. Til IRC kigger vi på X-Chat, der er en af de
bedre IRC-klienter der findes. Så kigger vi på amsn der er en klient til
MSN chat og på licq der er en ICQ klient. Så det kan godt være at
vennerne kører windows eller Mac, men man kan sagtens chatte med dem
alligevel!

For alle programmer gælder der, at vi kigger lidt på hvordan de bruges,
og på hvordan de sættes op.

Fordragsholdere : Jens Rohde og Henrik Brix Andersen

--00--

På vegne af AaLUG,
Jens Rohde