[Announce] Foredrag: Konvertering til Linux

From: Henrik Brix Andersen <brix@scienceworld.dk>
Date: Mon Jun 17 2002 - 16:06:50 CEST

Hej!

AaLUG har modtaget en indbydelse til et foredrag på Aarhus Universitetet
fredag den 28. juni 2002. Foredraget starter kl. 16.15 og foregår i
bygning 531, se evt. kort på http://www.au.dk/da/kort/byg1531.htm

Her følger en kort introduktion til foredraget:

Konvertering til Linux
Fyraftensmøde, fredag d. 28. juni 2002 kl. 16.15
Auditorium D1, Matematisk Institut, Aarhus Universitet
Ny Munkegade bygning 531

                     Erik Kjær Pedersen
                    Binghamton University
                            U.S.A.

Historien om hvordan vi konverterede et matematisk institut fra en
blanding af Sun, Mac og Windows til ren Linux, og de problemer (og
fornøjelser) det gav. Jeg vil også gerne fortælle om mine erfaringer med
at introducere Linux på et matematisk institut.

Vi havde en kombination af Windows, Mac og Suns med mange X-terminals,
og det var ved at blive til et mareridt at vedligeholde det. Vi
besluttede os for tre år siden til at gå over til Linux. Der er stadig
en der kører Windows, men resten (cirka 40) kører nu Linux. Det var
klart for os at Linux ikke var parat da vi startede, men det var stadig
en godbeslutning. Ved mødet vil jeg fortælle om de forskellige
besværligheder og triumfer vi har haft på vejen.

Erik Kjær Pedersen er institutleder ved Department of Mathematics,
Binghamton University, State University of New York, USA.
Erik Kjær Pedersen er en af KDE's danske oversættere, og nok den der
haroversat mest af KDE.

Alle er velkomne. Mødet er gratis.
Mødet arrangeres af Matematisk Institut, Aarhus Universitet

Med venlig hilsen
./Brix

--
Henrik Brix Andersen <brix@scienceworld.dk>
"I feel like... I feel like I could take on the World!"